Dino Experience 2022

Graag delen wij de resultaten van de Dino Experience. Hieronder vind je enkele belangrijke resultaten en statistieken. De conclusie is dat deze campagne zeer aansprekend was voor bezoekers. maar ook op veel waardering kon rekenen vanuit winkeliers. Het evenement heeft flink bijgedragen aan de bezoekersaantallen tijdens de zomervakantie! Bekijk ook het korte filmpje.

Resultaten

Deelnemers
  • 649 deelnemers hebben de QR code gebruikt om de Experience te doen. Dit is hoog. Het totale aantal deelnemers ligt veel hoger.
  • 6000 zomerboekjes zijn meegenomen door de bezoekers.
  • 510 nieuwe bezoekers hebben zich ingeschreven voor de nieuwsbrief.
Enquête

69,2% van de deelnemers kwam speciaal voor de Dino Experience. De overige deelnemers kwamen hier om boodschappen te doen. De Experience is zeer hoog beoordeeld:

  • 35% gaf een 10
  • 18,3% gaf een 9
  • 30% gaf een 8

Verder is opvallend dat ongeveer 1/3 van de deelnemers niet uit de directe omgeving kwam maar verder dan 10 km.

Hoe wist men van het evenement?

  • 60% via aankondigingen in het Winkelcentrum
  • 13% via social media
  • 7% via de website
  • 7% via andere media
  • 13% anders

Wat interessant is aan deze percentages, is dat we zien dat het aandeel van andere middelen aan het toenemen is, zoals social media, de website en andere media.

 

Bisonspoor.nl/Dino-experience:

Deze actiepagina is 2400 keer bezocht. Dit is 4x zoveel dan bij de Shop till you drop actie. Ongeveer 50% is daar via de homepage of rechtstreeks op gekomen. De overige 50% is daar gekomen via externe media, zoals bijvoorbeeld RTV NH, AD platform, Mobile advertising of In de buurt.

Media:

“In de buurt”:

  • 7.622 vertoningen van het artikel (dat is hoog)
  • 9.541 Facebook bereik (ook hoger dan bij andere evenementen)
  • 542 keer is het artikel gelezen
  • 39 x geliked
  • 2 minuut en 9 seconden is de gemiddelde leestijd. Dit is hoog, aangezien dit op de mobiel gelezen wordt.

Advertentie AD, regio Utrecht: bereik 43k

AD.nl Advertorial

  • De advertorial is 236.746 keer vertoond in de afgesproken regio.
  • De advertorial is 938 keer gelezen.
  • Dit houdt in een CTR van 0,40% (benchmark is 0,25%, dus is heel goed resultaat)
  • Gemiddelde leestijd is 48 seconden.
  • Scroll depth is 66.8%

Al met al een prima artikel! CTR ligt ruim boven benchmark en een scroll depth van 66,8% geeft aan dat het artikel dus ook goed doorgelezen is.

Online banners RTV Utrecht
De banners op RTV Utrecht website hebben in de actieperiode 800k vertoningen gehad met een CTR (click trough rate) van gemiddeld 0,08. Dit is heel goed, want gemiddeld ligt de CTR voor een nieuwssite op 0,05.

Mobile Advertising:
Als test hebben we deze keer ook mobile advertising ingezet. Target gebied was mensen in een straal van 10 km van het winkelcentrum, de Pathé bioscoop en Hal 22 recreatiecentrum.

  • De campagne heeft 317k impressies opgeleverd. Er waren 312k impressies begroot, dus er is een overscore van 5k impressies.
  • 83K unieke toestelcodes zijn bereikt.
  • Contactfrequentie is 3.84 wat betekent dat de persoon het artikel gemiddeld 4 x is tegengekomen.
  • 514 doorkliks
  • CTR 0.16% en dat is heel goed want benchmark is 0,06%.
  • Android toestellen gaven een betere interactie.

Deze cijfers zijn erg goed en we gaan hier ook zeker verder mee experimenteren.

Free publicity:
Naar aanleiding van het persbericht is er een artikel verschenen op AD.nl en een halve pagina in De Telegraaf, regio Utrecht (bereik Telegraaf ca. 75.000k). Mediawaarde van deze artikelen is ongeveer €5.500,- euro.

 

Conclusie

De conclusie is dat deze campagne zeer aansprekend was voor bezoekers. maar ook op veel waardering kon rekenen vanuit winkeliers. Het evenement heeft flink bijgedragen aan de bezoekersaantallen tijdens de zomervakantie!