Shop Till You Drop campagne
Graag delen wij de resultaten van de Shop till you drop actie. Hieronder vind je enkele belangrijke resultaten en statistieken. Bekijk ook het korte filmpje van de prijsuitreiking op zaterdag 25 juni, met een ontzettend blije winnaar!
Resultaten
Deelnemers
- 5.415 kanskaartjes ingevuld door deelnemers
- 2.900 e-mailadressen verzameld voor de nieuwsbrief. Van die 2900 e-mailadressen verwachten we 982 nieuwe e-mailadressen te hebben voor de nieuwsbrief voor bezoekers. (Dat is een hele goede score!)
Communicatiemiddelen
RTV Utrecht
Radio en TV hebben zeer goed gescoord.
Bij radio is de commercial gemiddelde contactfrequentie van 10 bij de doelgroep (in de actieperiode)
Bij TV zijn gemiddeld 167.000 huishoudens per dag in de regio bereikt (in de actieperiode), met een contactfrequentie van gemiddeld 2
Beide contactfrequenties liggen boven de benchmark. (Radio is gemiddeld 8, tv is gemiddeld 1,5)
Contactfrequentie = aantal keren dat de doelgroep in contact is gekomen met de boodschap.
Online gemiddeld 250.000 vertoningen per week
CTR (Click Trough rate = dat men op het artikel klikt) is 0,06%. Dit is goed, want landelijk gemiddelde voor een bannercampagne op een nieuwssite is 0,05%.
AD Platform
Aantal vertoningen artikel: 235.000 per week tijdens de actieperiode
CTR 0,23 (is volgens benchmark)
Gemiddelde leestijd 50 sec (dat is lang)
55% scrollt tot helemaal naar beneden van het artikel (dat is heel hoog).
In de Buurt
315 unieke lezers van het artikel. Gemiddelde leestijd 2 min en 17 seconden (dat is lang)
Conclusie
Een succesvol evenement, waar slechts 4 winkeliers niet aan hebben deelgenomen. Het evenement werd door jullie gemiddeld met een 7,3 beoordeeld. Enkele suggesties waren dat men de “Scan en win actie” ook heel leuk vond (vorig jaar). Dit nemen we zeker mee in het maken van de plannen voor evenementen.
Commercials Shop till you drop
Bekijk en beluister de tag-on commercial voor de shop till you drop.